Sabancı Kültür Sitesi’nde düzenlenen törene; Rektörümüz Prof. Dr. Fatih Altun, YÖK Üyesi ve Üniversitemiz Öğretim Üyesi Prof. Dr. Derviş Karaboğa, Rektör Yardımcılarımız Prof. Dr. Oktay Özkan, Prof. Dr. M. Hakan Poyrazoğlu ve Prof. Dr. Cevdet Kırpık, Genel Sekreterimiz Prof. Dr. İbrahim Narin, Araştırma Dekanımız Prof. Dr. Gökmen Zararsız ile senato üyeleri, fakülte dekanları, akademisyenler katıldı.
Etkinliğin açılışında konuşan Rektörümüz Prof. Dr. Fatih Altun, Araştırma ekosistemini daha da genişletme gayretiyle çalışmalar yürüttüklerini belirterek, “Geleneksel olarak yaptığımız bu programın her daim artarak devam etmesi, üniversitemizin kurumsal yapısı için de bence son derece önemli sonuçlar ortaya koymaktadır. Ama bizim asıl amacımız bu araştırma ekosistemini nasıl daha da genişletebiliriz. Çünkü burada çekirdek bir Ar -Ge süreçlerinde olan hocalarımızı biz her daim olumlu olarak görüyoruz. Bizim için her araştırmacımız her akademisyenimiz gözümüzde aynı öneme sahiptir. Onların özlük haklarından tutun da süreçlerde ihtiyaçlar olduğu zaman bir araya gelip konuşabilmek de bizim en temel görevlerimiz arasındadır. Burada amacımız daha çok araştırmacıyı sisteme katabilmektir” dedi.
Araştırma Dekanımız Prof. Dr. Gökmen Zararsız da yaptığı konuşmada Üniversitenin gelinen noktada güçlü bir araştırma üniversitesi olarak iyi bir konuma sahip olduklarını, etki odaklı hareket edilmesi gerektiğine dikkat çekerek, “Uluslararası, ulusal ya da sanayi işbirliğini araştırma faaliyetlerimizin merkezine koymalıyız” diye konuştu.
Açılış konuşmalarının ardından ödül törenine geçildi. Ödül töreninde, 2025 yılında performansı ile Üniversitenin araştırma performansına katkı sunan akademisyenlere teşekkür belgesi takdiminde bulunuldu.