Page 114 - Kurumsal Veri Yönetimi ve Analitiği Koordinatörlüğü Hassas Görev Analizi
P. 114

araştırmacıların erişimine sunulacak şekilde internet ortamında yayınlanmasını teşvik etmektir. Ayrıca bu

        sıralama  sistemi  ile  akademisyenleri  ve  politikacıları  akademik  bilgilerin  paylaşılması,  bilimsel
        çalışmaların ölçülmesi, performans ve etki gibi konularda web ortamının önemi konusunda ikna etmek

        amaçlanmıştır.

        Bilim insanlarının ve öğretim üyelerinin web sayfalarında yayınlanan eserlerinin, üniversitenin performansı

        hakkında  önemli  bir  payı  olduğu  görüşü,  Webometrics  sıralama  yönteminin  temel  gerekçesini
        oluşturmaktadır.  Web  tabanlı  sıralama,  bibliometrik  verilere  ve  bunlar  arasındaki  korelasyonların

        hesaplanmasına dayalı oluşturulur. Webometrics veritabanı 15.000’den fazla üniversite ve 5.000’den fazla

        araştırma  merkezinden  oluşmaktadır.  Büyük  listelerinde  ise  dünyadaki  en  kaliteli  4.000  üniversite
        bulunmaktadır.  Uluslararası  listelerin  dışında  birçok  bölgesel  üniversite  de  Webometrics  listesinde  yer

        almaktadır. Bölgesel listeler özellikle gelişmekte olan ülkelerin akademik performanslarının dünyada var
        olan eğilimle ilişkisini görmelerini sağladığı için ayrı bir önem taşımaktadır.


        Webometrics sıralaması, bu alanda var olan diğer sıralama sistemlerinden daha kapsamlı olup, açıklanan
        sonuçlara göre üniversiteleri web ortamında yayınlayacakları akademik ürünlerin sayısının ve kalitesinin

        artırılması  konusunda  cesaretlendirmek,  yeni  web  sayfası  uygulamalarını  ve  bu  uygulamaları  devam

        ettirecek düzenlemeleri yapmaları konusunda onlara geri bildirim vermeyi hedeflemektedir. Sıralamanın
        ana amacı bilimsel yayınlara ve diğer akademik materyallere elektronik erişimleri desteklemektir.


        Webometrics sıralama sistemi alt indikatörleri ve puanlama ağırlıkları Tablo 51’de verilmiştir.


           GÖSTERG      ANLAMI         METODOLOJİ                                   KAYNAK           AĞIRLI
           ELER                                                                                      K
           GÖRÜNÜR      WEB            KURUMUN WEB SAYFALARINA                      AHREFS           %50
           LÜK          İÇERIĞI        BAĞLANAN HARİCİ AĞLARIN (ALT                 MAJESTIC
                        ETKISI         AĞLARIN) SAYISI
                                       (NORMALLEŞTİRİLMİŞ VE ARDINDAN
                                       ORTALAMASI ALINMIŞ)
           ŞEFFAFLI     EN ÇOK         İLK 210 YAZARDAN ALINTI SAYISI (İLK          GOOGLE           %10
           K VEYA       ALINTI         20 AYKIRI DEĞER HARİÇ)                       SCHOLAR
           AÇIKLIK      YAPILAN
                        ARAŞTIRMA
                        CILAR
           MÜKEMM       EN ÇOK         26 KONU KATEGORİSİNİN HER BİRİNDE                             %40
           ELLIK        ATIF           EN ÇOK ALINTI YAPILAN %10’LUK                N&S
                        YAPILAN        DİLİMDE YER ALAN MAKALE SAYISI.
                        YAYINLAR       SON BEŞ YILLIK DÖNEME AİT VERİLER
                                       ALINIR.
             TOPLAM                                                                                                                                                                                                                       %100


        Tablo 51:  WEBOMETRICS SIRALAMA SİSTEMİ ALT İNDİKATÖRLERİ ve puanlama ağırlıkları
                                                          49
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119