Page 110 - Kurumsal Veri Yönetimi ve Analitiği Koordinatörlüğü Hassas Görev Analizi
P. 110
• Yerel veya ulusal topluluklar için tatlı su ekosistemlerine ilişkin eğitim programları (%5,1)
• Yerel veya ulusal topluluklar için balıkçılık, su ürünleri yetiştiriciliği ve turizmin sürdürülebilir
yönetimi konusunda eğitim veya sosyal yardım programları (%5,1)
• Aşırı avlanma, denetimsiz balıkçılık ve yıkıcı balıkçılık uygulamaları hakkında farkındalık
yaratmaya yönelik sosyal yardım faaliyetleri (%5,1)
• Su ekosistemlerini desteklemek (%19,4)
• Su kütlelerinin korunmasını ve sürdürülebilir kullanımını teşvik etmeyi amaçlayan etkinlikleri
destekleyin veya organize edin (%4,85)
• Kampüsteki deniz ürünlerinin sürdürülebilir bir şekilde hasat edilmesini sağlamaya yönelik politika
(%4,85)
• Araştırma veya endüstri ile etkileşim yoluyla mevcut ekosistemleri ve bunların biyolojik
çeşitliliğini korumak ve genişletmek (%4,85)
• Deniz endüstrisinin su ekosistemlerine zarar vermesini önlemeye yardımcı olacak teknolojiler veya
uygulamalar üzerinde çalışın (%4,85)
• Suya duyarlı atık bertarafı (%19,3)
• Su deşarjları için su kalitesi standartları ve yönergeleri (%6,45)
• Kampüsteki plastik atıkları azaltmayı planlayın (%6,45)
• Deniz kirliliğini önleyen ve azaltan politika (%6,4)
• Yerel bir ekosistemi sürdürmek (%19)
• Su ekosistemlerindeki fiziksel, kimyasal ve biyolojik değişiklikleri en aza indirmeyi planlayın
(%3,8)
• Su ekosistemlerinin sağlığını izleyin (%3,8)
• İyi su idaresini teşvik eden programlar ve teşvikler geliştirmek ve desteklemek (%3,8)
• Paylaşılan sucul ekosistemleri sürdürmek için yerel toplulukla işbirliği yapın (%3,8)
• Su türlerinin çeşitliliğine dayalı havza yönetimi stratejisi (%3,8)
SDG 15 LIFE ON LAND: Karada yaşam hakkındaki bu tablo, üniversitelerin karada yaşam
konusundaki araştırmalarını ve arazi ekosistemlerine yönelik eğitim ve desteğini ölçer. Bu hedefe ilişkin
puanlama ağırlıkları aşağıda verilmiştir:
• Araştırma (%27)
• Citescore tarafından tanımlandığı üzere dergilerin ilk yüzde 10'undaki makalelerin oranı (%10)
• Üniversite tarafından üretilen makalelerin alan ağırlıklı atıf indeksi (%10)
45