Page 116 - Kurumsal Veri Yönetimi ve Analitiği Koordinatörlüğü Hassas Görev Analizi
P. 116

ÖĞRETİM ÜYESİ BAŞINA MAKALE SAYISI                             %20


              ULUSLARARASI ÖĞRETİM ÜYESİ ORANI                                %5

              ULUSLARARASI ÖĞRENCI ORANI                                      %5
              TOPLAM                                                          %100


        TABLO 53:  QS DÜNYA ÜNİVERSİTELERİ SIRALAMA SİSTEMİ ALT İNDİKATÖRLERİ VE PUANLAMA AĞIRLIKLARI


                       ROUND University Ranking (RUR)
        Round Üniversite Sıralama Sistemi (RUR), RUR Ranking Agency (Moskova, Rusya)

        tarafından  yayınlanan  önde  gelen  dünya  üniversitelerinin  uluslararası  bir
        sıralamasıdır. Sıralama, 10 yıl boyunca (2010-2020) 85 ülkeden 1100 önde gelen

        üniversitenin  4  alana  (öğretim,  araştırma,  uluslararası  çeşitlilik  ve  finansal

        sürdürülebilirlik)  dağıtılan  20  göstergeye  göre  karşılaştırmasını  sağlar.  Hem  coğrafi  hem  de  zamansal
        olarak böylesine geniş bir kapsam, RUR sıralamasını eğitim ve çalışma için üniversiteleri seçmenin yanı

        sıra yükseköğretim kurumlarını küresel ölçekte karşılaştırmak için bir araç haline getirir. Round Üniversite
        Sıralaması  (RUR),  Clarivate  Analytics    (eski  adıyla  Thomson  Reuters)  tarafından  sağlanan  verilere

        dayanmaktadır.


        RUR Üniversite Sıralama sistemi alt indikatörleri ve puanlama ağırlıkları Tablo 54’de verilmiştir.


         Kategori                                                                      AĞIRLIK
         Öğretim                                                                       %40
             Öğrenci Başina Akademik Personel                                              %8
             Verilen Lisans Derecesi Başina Akademik Personel                              %8

             Akademik Personel Başina Verilen Doktora Dereceleri                           %8

             Lisans Derecesi Başina Verilen Doktora Dereceleri                             %8
             Çevrimiçi Görünürlük                                                          %8

         Araştirma                                                                     %40
             Akademik Ve Araştirma Personeli Başina Atif                                   %8
             Yüksek Lisans Mezuniyeti                                                      %8

             Normalize Atif Etkisi                                                         %8
             Araştirma Personeli Ve Akademisyen Başina Makale                              %8
             Sosyal Medya Görünürlüğü                                                      %8
         Uluslararasi Çeşitlilik                                                       %10

             Uluslararasi Akademik Personel Payi                                           %2


                                                          51
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121