Page 143 - Kurumsal Veri Yönetimi ve Analitiği Koordinatörlüğü Hassas Görev Analizi
P. 143
İlgili tez çalışması sonlanma aşamasına gelmiş ve tez savunma sınavının yapılması için Fen Bilimleri
Enstitisü Müdürlüğü’ne sunulmuştur.
“Sürekli Mıknatıslı Senkron Motorlar için Sürücü Tasarımı” BAP Projesi ve tez çalışması
kapsamında, Geliştirme modülleri kullanılarak ilgili motorların işletilmesi üzerine çalışmalar
gerçekleştirilmiş ve ara yüz geliştirme çalışmalarına geçilmiştir. Aynı zamanda donanımsal tasarımlara da
başlanması planlanmıştır.
…
(Detay için Ek:12 Elektrik Makineleri Araştırma ve Geliştirme Grubu (EREMAG) Faaliyet Raporu)
Tell'us Araştırma Grubu
Proje Başlığı: Sürdürülebilir beslenmenin toplumda yaygınlaştırılması için diyetisyen adaylarına
yönelik durum tespiti ve eğitim planı geliştirilmesi
Bu projenin tasarımında 1. Aşama (Tanımlayıcı-Kesitsel) ile ilişkilendirilen 1. İş Paketinde (İP),
Türkiye’deki Beslenme ve Diyetetik lisans programında öğrenim gören öğrencilerin sürdürülebilir
beslenme konusundaki bilgi, tutum ve davranışları ile bunları etkileyen faktörler değerlendirilmiştir. Veri
toplama araçları olarak; sosyodemografik ve beslenme ile ilgili özelliklerin kaydedildiği bir anket formu,
Akdeniz Diyetine Bağlılık Ölçeği (MEDAS), EAT-Lancet İndeksi, Sürdürülebilir ve Sağlıklı Beslenme
Davranışları Ölçeği (SHEBQ), Yetişkinler için Çevre Okur-Yazarlığı Ölçeği (ELSA), Uluslararası Fiziksel
Aktivite Anketi-Kısa formu (IPAQ-SF), Dünya Sağlık Örgütü Yaşam Kalitesi Ölçeği-Kısa Formu
(WHOQOL-BREF) kullanılmıştır.
Projenin yürürlüğe girmesinden sonra, örneklem seçimine uygun olarak; Marmara bölgesinden
Birûni Üniversitesi, Ege Bölesinden İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi, İç Anadolu Bölgesinden Kırıkkale
Üniversitesi, Akdeniz Bölgesinden Alanya Alaattin Keykubat Üniversitesi, Karadeniz Bölgesinden Artvin
Çoruh Üniversitesi, Güneydoğu Anadolu Bölgesinden Mardin Artuklu Üniversitesi ve Doğu Anadolu
Bölgesinden de Bitlis Eren Üniversitesinin öğrencileri çalışmaya alınmıştır. Verilerin toplanmasına
28.12.2022 tarihi itibariyle başlanmıştır.
Veriler GoogleForms aracılığıyla toplanmıştır. Öğrencilerin Google Ankete kaydoldukları e-posta
hesapları “öğrencinin adı-soyadı\e-posta adresi” şeklinde listelenmiştir. Veri toplanma aşamasından önce
iş birliği yapılan her birim ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmelerde veri toplama aşamasında
78